Poštové zásielky
r. Viktor Kubal, Pavol Sýkora, Mikuláš Fodor, Peter Solan|57m


Poštová doprava je spojená zo zberateľskou vášňou filatelistov. Tí sa zameriavajú na poštové ceniny (najmä známky a celiny) a poštové pečiatky, preto je pre nich kľúčová adresná strana poštových zásielok (Burza). Pre filokartistov je to naopak ich neadresná/obrazová strana (Pohľadnice). Správa adresátovi zas môže byť dôležitým dokumentom pre archivárov a cennou stopou pre historikov (Len lístok poľnej pošty). V poštovej doprave sú však osobitným problémom neodbytné zásielky, teda také, čo sa nemohli dodať ani adresátovi, ale ani odosielateľovi (Adresát neznámy). A občas sa do poštovej zásielky dostane niečo neobvyklé (Dita na pošte). Filmy zaradené do pásma digitálne reštauroval Slovenský filmový ústav.
Dita na pošte, r. Viktor Kubal, 1967, 7ʾ10ʾʾ
Ako sa Dita stratila a potom sa sama poštou poslala domov.
Pohľadnice, r. Pavol Sýkora, Mikuláš Fodor, 1966, 7ʾ50ʾʾ
Srdečný pozdrav všetkým tým, čo majú na starosti krásu našich miest.
Burza, r. Peter Solan, 1968, 10ʾ57ʾʾ
Zberateľská vášeň na filatelistickej burze.
Len lístok poľnej pošty, r. Peter Solan, 1977, 14ʾ35ʾʾ
Nedokončená životná cesta mladého talentovaného umelca, jedného z miliónov mŕtvych v prvej svetovej vojne, rekonštruovaná cez písané a kreslené poštové lístky.
Adresát neznámy, r. Eva Štefankovičová, 1979, 16ʾ15ʾʾ
Detektívna práca zamestnancov poštovej ohlasovne a úložne v Trnave pre neodbytné zásielky.